بازار سنگ مصنوعی چقدر سود دارد؟ سنگ مصنوعی چند سالیست که به طور گسترده ای در نمای داخلی، بیرونی، سنفگرش پیاده روها حتی به عنوان اکسسوری مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع از سنگ ها در مقایسه با سنگ های طبیعی از نظر طرح و مدل بسیار تنوع دارند و حتی از نظر قیمت ارزان تر می باشند. اما برای بسیاری از تولید کنندگانی که قصد راه اندازی خط تولید سنگ مصنوعی را دارند آگاهی از بازار مصرف بسیار حائز اهمیت می باشد. در واقع یکی از دغدغه های آن ها، بازار فروش و میزان سوددهی آن است.

اگر این سنگ از بازار فروش خوبی برخوردار باشد یقینا می تواند با سوددهی و درآمدزایی قابل توجهی همراه گردد. اگر قصد راه اندازی خط تولید سنگ مصنوعی را دارید اما نگران بازار فروش و میزان درآمدزایی آن هستید، ادامه این مطلب از سایت رهیافت را از دست ندهید چرا که قصد داریم به طور مفصل به این موضوع بپردازیم.

وضعیت بازار سنگ مصنوعی

بازار سنگ مصنوعی چقدر سود دارد و درآمد آن چقدر است؟

سود بازار سنگ مصنوعییکی از آیتم های مهم برای شروع هر کسب و کاری آگاهی از وضعیت بازار است. چرا که داشتن بازار مصرف حرف اول را در میزان سودآوری و درآمدایی یک حرفه می‌زند. مسلما اگر کسب و کاری هر چند هم که کیفیت محصولات تولیدی آن بالا باشد اما بازار فروش خوبی نداشته باشد آن طور که شایسته است نمی‌تواند به سوددهی برسد و چه بسا با ضرر و زیان‌های زیادی نیز مواجه گردد.

این قاعده در مورد تولید سنگ مصنوعی نیز حکمفرماست. در واقع دغدغه و نگرانی بسیاری از تولید کنندگان سنگ مصنوعی، بازار فروش می باشد. آن هایی که قصد ورود به این حرفه را دارند مایل اند بدانند که آیا اگر خط تولید سنگ مصنوعی را راه اندازی نمایند می توانند به سوددهی و درآمدزایی برسند؟ آیا محصولات تولید شده بازار مصرف دارد یا خیر؟

اگر مشتری وجود نداشته باشد آن وقت باید چه کار کرد؟ و سوالات بی شمار دیگر که ذهن بسیاری از کارآفرینان را در بدو ورود به خود مشغول می‌کند.

یکی از مصالح مورد نیاز که از دیرباز به کار می رفته و هم اکنون نیز کاربرد فراوانی در بخش ساخت و ساز دارد، سنگ می باشد. نرخ بالای جمعیت و به دنبال آن افزایش ساختمان سازی دلیلی شده تا سنگ طبیعی و متریالی که از معادن استخراج می شوند نتوانند جوابگوی نیاز جوامع باشند. همچنین امروزه مردم به سمت دکوراسیون های مدرن و به روز سوق داده شده اند.

در واقع مردم به دنبال مصالحی هستند که جلوه بصری و دکوراتیو ساختمان آن‌ها را بهبود ببخشد. که شاید سنگ های طبیعی به دلیل محدودیت در طرح و رنگ نتوانند به خواسته مصرف کنندگان جامه عمل بپوشانند. به همین دلیل سنگ های مصنوعی به دلیل داشتن ویژگی های ارزشمندی همچون تنوع در طرح و مدل، تنوع در رنگ، مدرن بودن و همچنین قیمت مناسب، کم کم جای متریال طبیعی را گرفته اند و توانسته اند که بخش گسترده ای از بازار را به خود اختصاص دهند.

البته باید بگوییم که سنگ مصنوعی در مقایسه با سنگ های طبیعی جدید الورود تر می باشند و در حال توسعه هستند. از این رو شاید تا حدی ناشناخته باشند و به خوبی جا نیفتاده باشند. به همین دلیل باید بازاریابی بر روی آن ها به شکل گسترده ای صورت بگیرد و با استفاده از آموزش و تبلیغات می بایست فرهنگ سازی غنی به جهت پیدا نمودن بازار مصرف انجام شود.

درآمد سنگ مصنوعی

از دیگر سوالاتی که بسیاری از کارآفرینان با آن مواجه می شوند این است که آیا با راه اندازی خط تولید سنگ مصنوعی می توانند به سوددهی برسند؟ یا به بیانی دیگر، درآمد سنگ مصنوعی به چه صورت است؟ آیا می توانند بر روی درآمدزایی آن حساب ویژه ای باز نمایند یا خیر؟

پاسخ به این سوال بستگی به آیتم های متعددی دارد که از آن جمله می توان اشاره ای به میزان فروش نمود. یقینا هر چه که سنگ مصنوعی، بازار مصرف بالایی داشته باشد میزان فروش خوبی را نیز تجربه خواهد نمود. و به دنبال آن نیز درآمد حاصل به طور چشمگیری افزایش می یابد. از این رو فاکتور مهم در این زمینه داشتن مشتری و بازار مصرف است.

اکسسوری سنگ مصنوعی مجموعه رهیافت

از آنجایی که سنگ مصنوعی در طرح و مدل های متنوعی به بازار عرضه می شود و از طرفی قیمتی مناسب دارد، یقینا می تواند بازار مصرف خوبی داشته باشد. فقط کافیست که در این امر از راهکارهای تبیلغاتی و بازاریابی مناسبی استفاده شود. از دیگر عوامل دخیل در این امر می توان به عدم نیاز به سرمایه گذاری کلان اشاره نمود. امروزه برای شروع بسیاری از مشاغل نیاز به سرمایه گذاری گسترده ای می باشد که این امر شاید در توان بسیاری از کارآفرینان نباشد.

اما سنگ مصنوعی از آن دسته کسب و کارهایی است که با کمترین میزان سرمایه نیز می توان خط تولید آن را راه اندازی نمود. که این امر در واقع خود یک ویژگی مهم تلقی می گردد. بدین ترتیب کارآفرینان با صرف هزینه و سرمایه ای کاملا منصفانه و معقولانه می توانند به سود و درآمدزایی خوبی دست پیدا نمایند.

وام تولید سنگ مصنوعی

برای راه اندازی خط تولید سنگ مصنوعی نیاز به سرمایه گذاری دارد. گرچه میزان این سرمایه در مقایسه با بسیاری از مشاغل کمتر می باشد اما بسیاری از متقاضیان توانایی تامین آن را از آورده شخصی خود ندارند به همین دلیل رو به سوی گرفتن وام می آورند. برای اخذ وام نیاز به یکسری شرایط و ضوابط می باشد که از مهمترین آن می توان اشاره ای به داشتن مجوز و یک طرح توجیهی نمود. طرح مد نظر بایستی از توجیه اقتصادی برخوردار باشد تا مشمول اخذ وام قرار بگیرد. متقاضی اگر شرایط دریافت وام را داشته باشد حدود 80 درصد از کل سرمایه گذاری را می تواند دریافت نماید.

هزینه های مورد نیاز برای راه اندازی خط تولید سنگ مصنوعی

برای راه اندازی خط تولید سنگ مصنوعی نیاز به وجود یکسری امکانات و تجهیزات است که تهیه آن ها مستلزم صرف هزینه می باشد. بخشی از این هزینه ها مربوط به قبل از بهره برداری و بخشی دیگر نیز مربوط به پس از شروع به کار کردن است. که در واقع همان هزینه های پیش بینی نشده هستند. از مهمترین موارد که برای هزینه راه اندازی خط تولید سنگ مصنوعی نیاز است می توان اشاره ای به موارد زیر نمود:

  • هزینه ثبت شرکت
  • هزینه اخذ مجوز
  • هزینه اجاره یا خرید زمین
  • هزینه ساخت سالن
  • هزینه محوطه سازی
  • هزینه تاسیسات جانبی
  • هزینه خرید امکانات و تجهیزات
  • هزینه خرید مواد اولیه
  • هزینه حقوق پرسنل
  • هزینه تبلیغات و بازاریابی

بخشی از این هزینه ها ثابت هستند مانند ساختمان سازی، خرید تجهیزات و … اما برخی دیگر همچون خرید مواد اولیه و پرداخت حقوق پرسنل نیز جزء هزینه های متغیر یا به اصطلاح سرمایه در گردش می باشند. هزینه مورد نیاز بسته به نوع و گستردگی طرح متغیر است. یقینا هر چه که طرح بزرگتر باشد هزینه بیشتری را می طلبد و کارآفرین به دنبال آن باید سرمایه گذاری بزرگتری را انجام دهد. اگر بتوان به نوعی با مدیریت صحیح میزان هزینه های جاری و ثابت را کاهش داد می توان به سود و درآمدزایی خارق العاده ای دست پیدا نمود.

پیشنهاد می کنیم اگر به این موضوع علاقمند هستید مقاله “چرا بازار سنگ مصنوعی اکسسوری پر رونق است” را بخوانید

مشاوره رایگان :
02191003979
09106364367

برای دریافت دوره رایگان تولید سنگ مصنوعی اینجا کلیک کن

کلام پایانی

سنگ مصنوعی بنا به دلایلی از جمله مدرن بودن، تنوع در طرح و مدل، تنوع در رنگ و قیمت ارزان از بازاری بسیار داغ و پر رونق برخوردار است. از این رو سرمایه گذاری در این صنعت می تواند با سود آوری خوبی همراه باشد. البته دستیابی به این سود زمانی امکان پذیر است که برای جذب مشتری و پیدا نمودن بازار مصرف، بازاریابی و تبلیغات به شکل مطلوبی انجام بگیرد. به بیانی دیگر اگر نتوان بازار مصرف سنگ مصنوعی را پیدا نمود، این صنعت نه تنها سودی در پی ندارد بلکه باضرر و زیان هایی نیز می تواند همراه باشد.

به طور کلی سنگ مصنوعی از پتانسیل و ظرفیت بالایی در درآمدزایی و سودآوری برخوردار می باشد مشروط بر این که با مدیریت صحیح و حرفه ای بتوان بازار مناسب آن را چه در داخل و یا چه در آن سوی مرزها پیدا نمود.

دریافت مشاوره رایگان

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

جنسیت*