برای نمای داخلی و یا خارجی ساختمان در کنار سنگ های طبیعی از سنگ های مصنوعی نیز استفاده می شود. سنگ های مصنوعی بنا به دلایلی از جمله عمر طولانی، مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی، تنوع در رنگ، ظاهری منحصر به فرد، قیمت ارزان و … از سوی مصرف کنندگان بسیار مورد توجه قرار گرفته اند و بازار فروش خوبی را در داخل کشورمان به خود اختصاص داده اند. سنگ مصنوعی نما انواع مختلفی دارد که هر کدام از ویژگی و خصوصیات منحصر به فردی برخوردار می باشند و در نتیجه برای کاربری های متفاوتی نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

در ادامه این مطلب از سایت رهیافت قصد داریم که قدری درباره انواع سنگ مصنوعی نمای داخلی ساختمان صحبت نماییم و شما را با کاربرد آن ها بیشتر آشنا کنیم. اگر می خواهید که در این زمینه به اطلاعات جامعی دست پیدا نمایید، لطفا تا انتها ما را همراهی بفرمایید.

سنگ مصنوعی چیست؟

قبل از این که به مبحث انواع سنگ مصنوعی نمای داخلی بپردازیم اجازه دهید که به طور خلاصه و جامع سنگ مصنوعی را برای شما تعریف نماییم. سنگ مصنوعی در واقع خرده و تکه هایی از سنگ های طبیعی است که توسط یکسری فرایند های شیمیایی و با استفاده از چسب های مخصوصی به یکدیگر متصل شده اند.

سنگ مصنوعی نمای داخل - نمای داخل سنگ مصنوعی

در واقع از افزودن ترکیباتی مانند سیمان، افزودنی های پلیمیری، رنگ، رزین و … به سنگ های طبیعی، سنگ های مصنوعی به وجود می آیند. از این رو به لحاظ رنگ و طرح بسیار متنوع می باشند.

آشنایی با انواع سنگ مصنوعی نمای داخلی ساختمان

همان طور که اشاره نمودیم سنگ مصنوعی از نظر رنگ، طرح، مدل، جنس، کیفیت، کاربرد و … متنوع می باشد و به انواع مختلفی تقسیم بندی می گردد. که در ادامه این مطلب قصد داریم که به طور مفصل در این ارتباط صحبت نماییم. از انواع سنگ مصنوعی که به عنوان نمای داخلی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند می توان موارد زیر را بیان نمود.

  • سنگ مصنوعی کوارتز

نخستین سنگی که به عنوان سنگ مصنوعی نما داخل در این مطلب قصد معرفی آن به شما عزیزان را داریم، سنگ مصنوعی کوارتز است که ترکیبات آن شامل متریالی همچون سنگ دانه سیسلیس، سنگ دانه کوارتز، سنگ دانه معدنی، پیگمانت ها و موادی از جنس پلیمر می باشند.

این مواد پس از این که در کنار یکدیگر قرار گرفتند و توسط میکسر مخلوط شدند تحت تاثیر فشارهای بالا، لرزش های شدید، وکیوم و در نهایت پروسه پولیش، سنگ مصنوعی کوارتز را به وجود می آورند. ماده اصلی به کار رفته در سنگ مصنوعی کوارتز، سیسلیس است.

به همین دلیل از درجه سختی بالایی برخوردار است و به خوبی می تواند در برابر ضربات احتمالی دوام بیاورد. از دیگر ویژگی این سنگ می توان اشاره ای به عدم سایش، عدم خط و خش بر روی سنگ، جذب پایین آب، مقاوم در برابر خوردگی، مقاوم در برابر اسید، مقاوم در برابر قلیا، عدم درز، شکاف و عدم تجمع باکتری بر روی سنگ نمود.

  • سنگ مصنوعی کورین

از دیگر انواع سنگ مصنوعی نمای داخلی که در ادامه مطلب قصد داریم بیشتر در مورد آن صحبت نماییم، کورین است. کورین در واقع نوعی سنگ مهندسی شده است که در ساخت آن از ترکیباتی همچون پلیمرهای آکریلیک، مواد معدنی، بوکسیت، تری هیدرات آلومینیوم و رنگدانه ها استفاده می شود.

سنگ مصنوعی کورین- آموزش سنگ مصنوعی رهیافت

این نوع سنگ با توجه به فرایند و مراحلی که در ساخت دارد، قابل تولید در داخل کشورمان نیست. به همین دلیل از آن سوی مرزها وارد کشورمان می گردد و در واقع نوعی سنگ وارداتی به حساب می آید.

 

از مهمترین ویژگی سنگ مصنوعی کورین که برای نمای داخلی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد می توان به مواردی همچون توانایی در انتقال نور، قابلیت شکل پذیری بالا و مقاومت بالا در برابر اسید به خصوص اسید قوی مانند سولفوریک اسید اشاره نمود.

از این سنگ به طور گسترده ای در نمای داخلی ساختمان اعم از سطح رویی کابینت، سطح رویی اپن آشپزخانه، استفاده در طراحی سینک ظرفشویی، ساخت روشویی، ساخت وان و … استفاده می شود.

  • سنگ مصنوعی مرمریت

سنگ مصنوعی مرمریت از پرکاربردترین انواع سنگ مصنوعی های موجود در بازار است که برای نمای داخلی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. این سنگ از ترکیب دو سنگ مرمر و گرانیت، مواد معدنی، مواد رزینی از جنس نانو و پلیمر به وجود آمده است.

از مهمترین ویژگی کاربردی این نوع سنگ می توان به استحکام بالا، مقاوم در برابر خوردگی، مقاوم در برابر سایش، میزان پایین جذب آب، پروسه نصب آسان، مقاوم در برابر نور خورشید، مقاوم در برابر رطوبت، فرایند نگهداری آسان، هزینه کاملا اقتصادی و پایین اشاره نمود. به دلیل شکل، رنگ زیبا و خیره کننده ای که این نوع سنگ دارد در دکوراسیون داخلی ساختمان بسیار کاربردی و پرمصرف است.

  • سنگ مصنوعی سمنت پلاست

سنگ سمنت پلاست از متداول ترین و رایج ترین انواع سنگ مصنوعی در نمای داخلی است. این نوع سنگ از مواد مختلفی همچون مواد معدنی، پیگمانت ها، موادی از نوع پلیمر، مواد مختلف صنعتی، مواد نانو به عنوان تثبیت کننده، دانه های طبیعی و … اشاره نمود.

از کاربرد فراوانی از جمله ساخت کفپوش، موزاییک رنگی، موزاییک آنتیک، طراحی نمای ساده، طراحی نمای دکوراتیو، طراحی نمای مشبک، طراحی نمای سنتی (اسلیمی و کنده کاری)، ساخت نرده های سنگی، ساخت و طراحی ستون، ساخت انواع مبلمان شهری (میز و صندلی)، طراحی نمای آنتیک، گلدان سنگی، اکسسوری، سنگ پله، راه پله، ساخت جی اف آر سی تزریقی و … برخوردار است.

  • سنگ مصنوعی اونیکس

اونیکس نیز از دیگر سنگ های مصنوعی پرمصرف در بخش نمای داخلی ساختمان است. با توجه به ویژگی های ساختاری که دارد گزینه ای مطلوب برای تولید دیوار پوش، پارتیشن و … می باشد. اونیکس در واقع نوعی سنگ تلفیقی است که از ترکیب کورین و مرمر مصنوعی به عمل می آید.

از آنجایی که به لحاظ ظاهری سنگی زیبا و منحصر به فرد به حساب می آید توانسته نظر بسیاری را به خود جلب نماید و در حال حاضر نیز از پرفروش ترین انواع سنگ های مصنوعی موجود در بازار کشورمان است.

این سنگ دارای یکسری ویژگی نیز می باشد که از مهمترین آن می توان اشاره ای به امکان عبور نور، قابلیت خم شدگی مناسب، قدرت چسبندگی بالا، مقاومت در برابر کشش، مقاومت در برابر فشار، مقاومت در برابر رطوبت و … نمود. سنگ مصنوعی اونیکس، برای پارتیشن های آنتیک نورپردازی، طراحی و ساخت پنل، زیر روشویی ها و دیوار پوش های منحصر به فرد مورد استفاده قرار می گیرد.

  • سنگ مصنوعی تراورتن

تراورتن نوعی سنگ تزیینی است به همین دلیل کاربرد فراوانی در بخش نما و دکوراسیون داخلی دارد. از نظر ساختاری دارای بافتی نرم و متخلخل است. از این رو نسبت به سایر سنگ های مصنوعی مقاومت کمتری در برابر فشار دارد. اما با این حال از نظر تغییر رنگ در برابر نور خورشید و همچنین باران بسیار مقاوم می باشد.

این سنگ در دو نوع روشن و تیره در بازار موجود است که افراد متناسب با حسن سلیقه خود می توانند مدلی مناسب را انتخاب کنند. هر چه میزان مواد محلول در آب بیشتر باشد، سنگ مصنوعی تراورتن تیره تر خواهد بود.

  • سنگ مصنوعی پلیمری

سنگ مصنوعی پلیمری آخرین سنگی از سنگ مصنوعی نما داخلی است که در این مطلب به معرفی آن خواهیم پرداخت. سنگ مصنوعی پلیمری از رزین و مواد پلیمری به وجود آمده است. رزین به کار رفته در این سنگ در واقع نوعی چسب است که سبب ایجاد پیوندهای قوی بین ملکول های ذرات می شود.

همچنین سبب شفافیت سطح سنگ و عدم نفوذ پذیری آب می گردد. این نوع از سنگ ها در برابر اشعه نور خورشید و رطوبت بسیار مقاوم می باشند. سنگ مصنوعی پلیمری از نظر رنگ متنوع است. از این رو کاربرد فراوانی در نما و دکوراسیون داخلی ساختمان دارد.

مشاوره رایگان :
02191003979
09106364367

برای دریافت دوره رایگان تولید سنگ مصنوعی اینجا کلیک کن

 

کلام پایانی

در این مطلب به طور مفصل در مورد انواع سنگ مصنوعی نمای داخلی ساختمان صحبت نمودیم و به بیان ویژگی، خصوصیات و همچنین کاربرد هر کدام پرداختیم. سنگ های مصنوعی به دلیل قیمت پایین و زیبایی منحصر به فرد در طراحی نمای داخلی ساختمان به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند. با استفاده از مطالب فوق می توانید به اطلاعات جامعی در این خصوص دست پیدا نمایید.

اگر قصد فعالیت در این حرفه را دارید و می خواهید از این طریق به درآمدزایی برسید، قبل از دست به کار شدن باید آموزش سنگ مصنوعی را به طور جامع ببینید. در همین راستا، گروه آموزشی رهیافت به صورت کاملا اختصاصی صفر تا صد مراحل تولید و ساخت انواع سنگ مصنوعی را آموزش می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار نمایید.

دریافت مشاوره رایگان

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

جنسیت*